Συνολικές προβολές σελίδας

Δευτέρα 3 Δεκεμβρίου 2012

Tα κόμματα σώζουν ζωές!!





Ελπίζω να καταλάβατε πως δεν αναφέρομαι στα πολιτικά κόμματα..
Τα σημεία στίξης είναι ένα ιδιαίτερο κεφάλαιο σε κάθε γλώσσα. Παρόλα αυτά, προσωπικά, ποτέ δεν είχα ασχοληθεί ιδιαίτερα μαζί τους. Δεν είχα ξεκαθαρίσει πότε ήταν αναγκαία η χρήση της άνω τελείας -και ακόμη το παλεύω-, πότε έπρεπε μια λέξη ή μια φράση να μπει ανάμεσα σε κόμματα και πότε οι προτάσεις που έγραφα δεν είχαν ανάγκη τη δική μου παρέμβαση με σημεία στίξης αλλά έδιναν μόνες τους ξεκάθαρα το ορθό νόημα. Εμπειρικά πάντα λοιπόν, και με το μάτι που λέμε, τα πετούσα μέσα στα κείμενα μου, στις εργασίες μου στο σχολείο και αργότερα στο πανεπιστήμιο.

Νομίζω πως πρώτη φορά που μου κέντρισε τη περιέργεια η χρήση των σημείων στίξης ήταν όταν ξεκίνησα
να μαθαίνω ισπανικά. Τι είναι αυτό το ανάποδο ερωτηματικό; σκέφτηκα με αγανάκτηση. Τι τα χρειαζόμαστε όλα αυτά τα σημαδάκια στο γραπτό μας λόγο; Μόνο προβληματισμό μου δημιουργούσαν πάντα και ανασφάλεια..Όταν αργότερα η καθηγήτριά μου, μου εξήγησε πως στην ισπανική γλώσσα όταν διατυπώνουν μία ερώτηση δε βάζουν ερωτηματικό μόνο στο τέλος της πρότασης αλλά και στην αρχή της, για να μπορέσει έτσι ο αναγνώστης να χρωματίσει με τον κατάλληλο ερωτηματικό τόνο τη φωνή του τη στιγμή που πρέπει, σάστισα. Πώς είναι δυνατό να μην το είχα σκεφτεί ποτέ; Λες και ήταν λίγες οι φορές που μέσα στην τάξη στο σχολείο, μας έβαζε η δασκάλα να διαβάσουμε ένα κείμενο και δε διακρίναμε εξ αρχής πως η πρόταση που διαβάζουμε είναι ερώτηση. Το αποτέλεσμα; να διαβάζουμε τη λέξη πριν το ερωτηματικό με τέτοια ένταση, σαν να θέλαμε να αιφνιδιάσουμε τους συμμαθητές μας με τη ξαφνική ερώτηση και ένα ακατανίκητο αίσθημα αμηχανίας για τη γκάφα μας!


Παρόμοια προβλήματα μπορεί να δημιουργήσει και η έλλειψη ενός άλλου σημείου στίξης, του κόμματος. Νομίζω πως μια εικόνα ισούται

όντως με χίλιες λέξεις! Για δείτε παρακάτω και θα καταλάβετε..





Θέλω να πιστεύω πως, και εσείς αλλά και εγώ, πήραμε μια καλή απάντηση στο τι εξυπηρετούν τα σημαδάκια αυτά..Κάτι θα ήξεραν αυτοί που τα καθιέρωσαν τελικά!

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου